Wednesday 10 August 2011

Sungguh Indah Perjalanan Hidayah :')


Allah itu luas rahmatNya.
Tiada tandingan kasihNya.
Tiada terlawan cintaNya.
Tiada terkurang sayangNya.

Tika diri ini dikaburi samar jahiliyyah..
Tika iman didada menipis menjunam..
Tika hati ini terasa kontang dan kosong..
Dia datang mendekati..
Mendekati hati yang hampir mati..
Menyelami ke dasar hati ini..
Seakan memahami..
Semacam melindungi..

Tika itulah sinar Hidayah terasa lembut menyapa diri..
Mengisi segenap hati ini..
Mewarnai kehidupan aku kini..

Menangis aku mensyukuri..
Sujud aku kala dinihari..
Hanya untukMu ya Rabbi..

Dan dengan sinar itulah aku kini terus berjuang..
Berjuang memperbaiki diri dari segenap segi..
Bermujahadah menjaga hati dari dinodai..
Perangi nafsu dari merajai diri..

Semoga Allah meredhai..
Semoga Allah memberkati..
Semoga aku istiqamah mengharungi jalan ini..

Sesungguhnya hanyalah RedhaMu yang aku ingini..            

No comments:

Post a Comment